FRI Terschelling - home genieten van wat je bereikt. Bereiken doordat je geniet.
zakelijke trainingen en coaching.
home zakelijk trainingen coaching over Fri Terschelling reacties links contact

Training Ondernemend Hostmanship  'Incompany'

Bij vrijwel iedere baan heb je te maken met interne en/of externe klanten. Hoe benader je die? Ben je klantgericht in je werk of kan het beter? Weet je wat de klant van je wil en zo ja, hoe geef je dat? In de training Ondernemend Hostmanship leer je hoe je de burger/gast/klant zo gastvrij mogelijk benadert. Je leert je  (meer) verplaatsen in de klant en wordt je bewust van je eigen rol. Goed communiceren en toch jezelf blijven is een hele kunst, maar je zult merken: het is te leren. 

Voor wie
De training is bedoeld voor groepen medewerkers of teams van een organisatie die te maken hebben met in- en/of externe klanten en zich meer bewust willen worden van hun rol als gastheer. De training is bij uitstek geschikt voor (en zeer succesvol gebleken) bij  gemeentes, toeristische bedrijven en organisaties. 

Werkwijze
De training duurt één (kernachtig) dagdeel en is zeer dynamisch en actief. Voor een optimale betrokkenheid en beleving worden gespreksrondes afgewisseld met het naspelen van bepaalde situaties. Op die manier ervaar je hoe een bepaalde houding of opstelling zijn effect heeft op de klant. 

Resultaat
Je wordt je bewust van je eigen gedrag bij het contact met klanten en het effect daarvan. Je komt met meer zelfkennis en zelfvertrouwen de training uit, in bezit van nieuw en praktisch gereedschap om te gebruiken bij toekomstige klantcontacten. Je hebt geleerd dat gastvrijheid - hostmanship - begint bij werkelijk contact, bij het je kunnen verplaatsen in de ander. Door hier samen met je collega's op te trainen zorg je niet alleen voor tevreden klanten, maar ook voor meer werkplezier.

Locatie
In overleg

Trainer
Marije Bijlsma (trainer, coach en bedrijfsmaatschappelijk werker) samen met een collega trainer en twee acteurs van het terugspeeltheater.

Reacties
- Mijn houding is opener geworden
- Ik ben kritischer naar mijzelf en vraag vaker feedback aan collega’s
- Ik heb meer geduld voor klanten en collega’s, ik oordeel minder en geef meer complimenten.
- Ik sta veel meer stil bij hostmanship in de praktijk en voel me meer betrokken
- Ik kan me beter inleven in de klant
- Ik maak meer tijd voor de klant, probeer duidelijk te zijn en ben beter bereikbaar. 
- Ik kijk met een open blik naar de klant en durf meer buiten kaders te denken. 

Training en coaching - Persoonlijke en professionele ontwikkeling